2013-01-13

Do Floresu

Dnešek byl zajímavý. Guatemala city má mnoho tváří, ale začnu od začátku ... Hotel je opravdu supr a personal ještě víc. Jsou ochotní, nic není problém. Po zdravé snídani jsme si šli pořídit kartu, prostě být online. Z dostupných Claro Tigo a Moviestar jsou doporučitelné jen první dvě. Já pořídil Claro 100MB denně 200minut za 300Q. Jsou i lepší volby ale to je až od dvou měsíců, což je pro nás zbytečné. Prodavač Julio byl moc ochotný a ještě nám ukazoval místa, kreslil mapu a ukazoval fotky kam jít... mimochodem jediný kdo uměl na prodejně anglicky. Pak jsme v místním supermarketu koupili chleba šunku, sýr a poobědvali.

Potom jsme prošli ještě plán s Manuelem. Doporučil nám spřátelené hotely pěkná místa a pomohl s upřesněním okruhu. Poznámka: český průvodce z 2005 je úplně mimo s cenama a vubec s aktualní informací jak to tu vypadá. Roughguide z Sept.2012 existuje jen pro guatemalu a je dobrej.

Takže tu mám zónu 10. Tady se člověk cejtí jako doma čisto, milí lidé. Chtěli jsme jet busem odpoledne, ale u Jezera Izabal nebylo sehnatelné ubytování. Dopravují se tam po lodích po řece, a mají prý jen lucerny - takže nic moc světlo, v noci by nás už nikdo nepřevezl. Tak jedem nočním busem do Floresu. Cestou na nádraží nás vzal přes zónu 1. Jako respekt. Fakt respekt. S svým 'gringo' obličejem i přes den bych to tam teda nedal. Představa slamu tak jak ji známe z US filmů jak vyšitá. A jako že fotím co se dá, ale tady bych si to nedal.
Nádraží jsou bohužel kolem této nejstarší části... Koupili jsme lístek za 230 Q na osobu Manuel nás vzal na promenádu. No. První střet s lat-a. kulturou. Ze začátku jsem byl lehce více ostražitý, slam ve mě zanechal hluboký dojem, a pravda je, že policisté vypadají jinak než evropští. Brokovnice, samopaly. V Guat. je asi 4000 soukromých a 1000 oficiálních bezpečnostních agentur. Prostě se snaží aby bylo bezpečno (snad jsem ty čísla nespletl). No zkrátka ze začátku byla pro mě ulice jeden chaoz, po chvíli si člověk zvykne. a je to prostě jejich kolorit. Ale také jsem s foťákem neprovokoval. Později jsem se dozvěděl, že tahle promenáda patří přes den k bezpečným místům. Kamery, každou křižovatku 4-5 policajtú. Prostě je to jen v hlavě. Chvíli jsme se tam prošli, a pak taxikem za 35 Q zajeli zpět. Povečeřeli a v osm nás odvezou na autobusák odkud pojedem přímo do Floresu.

Bankomaty: fungují tu jinak. Zasunout, vysunout. Pina a už to jede, ale ze začátku jsme s tím chvíli zabojovali. Ohledně bankomatů, pozor na Antiguu, často se tam skenují karty. Oproti tomu v obchoďáku či bance je to prý ok.

V hotelu Quetzalroo se s námi loučí jak s rodinou. Překvapující a milé, "kdyby něco, číslo máte, klidně zavolejte.."  jako za mě fakt supr lidi.

Ještě fotka paland a druhá.. to je kvíz. Co je v pozadí? fotky z obchodáku...

3 komentáře:

  1. To budou nějaký motorový čluny pro děti v baznéku nebo ne? Svezli jste se? ;-)
    David

    OdpovědětVymazat
  2. Joo, taky mi to přišlo jako křesílka v bazénku :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ty jo asi to bylo moc lehky... dam neco težšího:) je totak. neco jako bourací autíčka. akorat na to pry jsem moc velkej:)

    OdpovědětVymazat