2013-01-15

Flores, přátelské místo

Tak kde jsem to v noci skončil, aha už vím... bus do Floresu. Měli jsme jednu noční zastávku na protažení, asistovali nám u ní vojáci. Něco jako hlídané odpočívadlo. Kolem 5:20 jsme dorazili před jezero, kde jsme v minibusu byli rozvezeni na hostely. Autobusák nám radil, ať se ho držíme, že v ceně dopravy je dovoz až k hotelu. Jinak nás nahaněči budou chtít odvézt za peníze. Vše ok. jsme v hotelu  Los amigos. Milé místo. Ubytování je od nějakých 35-150 Q na osobu. Chceme se trošku vyspat, poslední dva dny to nebylo nic moc (první den jetleg a druhá noc v busu... já spím docela lehce, takže ráno jsem byl opravdu mrtvý).

Hned po příjezdu jsme slyšely nějaké rachejtle. Tak jsme se šli kouknout na pobřeží co to je. Tak prý je zvykem, že každý týden/měsíc (Nevím co ke správně na obě otázky byla odpověď ano..) dělá nějaká rodina ranní party kde se pojídá Bollo a já Vám neřeknu co to je a dam to jako hádanku.
Je krásné být čechem, Pan domácí byl v Praze a byl z toho na větvi jak je pěkná.

Nalejvali nás tam Chivaskou, teda něco obdobného s podobným názvem. Hezky z flašky rovnou do krku, akorát jsem si musel kleknout aby na mě dosáhli:-) Abych vyrovnal skóre nabídl jsem slivovici. Ta je uchvátila tak, že dobře že jsem jen odlil z flašky :)

Vera, neteř Reného, se nás ujala, a pomáhala s komunikaci Eng-Esp. Mimochodem krásná mlada slečna, a moc milá.

Po tanci nás pozvali na oběd, před večerní párty.  Začalo být horko a padla na nás dvounoční ospalost - a trochu bolest hlavy. Takže jsme to vzali přes svačinu - salát s kuřecím a výborný dresing ( později prozradím recept) a šli chvíli spát.

Oběd jsme nestihli, tak jsme šli zaplavat do jezera, loďkou jsme se svezli na druhý konec .. Q120 za oba, asi se to dalo ukecat za míň ale tak vem to čert.

Po návratu zpět jsme šli na pouliční karneval. Rene ještě seděl v hospodě, ale už z dálky na nás mával ať zajdeme. Wiska, pivko a polévka.  K polévce nám dali cibulku s chilli a koriandrem. No nepálilo to,  tak jsem to tam naklopil celé. Místňáci vytřeštili oči ale když viděli spokojený úsměv doprovozen frází "Que bonito" tak to neřešili.

Poznámka: v Guatemale používejte raději slovo jo, ok, nebo si. pro potvrzení kladné odpovědi. "Ano" je u nich výraz pro 'ass hole' nebo tak něco :-D spousta místňáku se při této debatě smíchy rozbrečela.

"No Gringos! Esta Cheko"  upozorňovali každého kdo přišel. Pro neznalé, gringové je slangově výraz pro neoblíbené amíky.

V průvodu okolo ostrova jsme tančili, fotili, chvíli jsem byl i králem, chvíli nesl jakousi panu symbol oslav, a vlnil se v rytmu davu.

Věrka je fakt prima, Janičku párkrát zachránila z pití tequily slovy o těhotenství :)
No a já  s ní pak zatančil cosi mezi samborumbomerengojivem :)

Potom jsme se rozloučili a na náměstíčko už nešli. Byl čas večeře a potřeba odpočinku před raním Tikalem. Babka je fakt frajerka, Dokonce i Kerík by byl nadšen. Něco jako italsko- guatemalská verze těstovin, salát  něco jako papayo-mangový shake.

Dohromady asi 134Q a jako neřeší půl sklenku odlití nápoje prostě má radost že turistos přišli znovu.

Tak a teď recept:
Smetana, čedar nastrouhaný, majolka, bazalka sůl, pepř.

PS: nevím proč, chvíli mi nešešel net.. data..

Žádné komentáře:

Okomentovat