2013-01-12

Z Prahy až do Guatemalacity

Naše dobrodružství začíná 12.1. rok a den po výletu do Thajska....

Odbavení v Praze proběhlo v pohodě, letenky až do cílové destinace a dokonce i kapitán British Airwais nás pozdravil v češtině.  Trochu mě znepokojilo, když kapitán hlásil, že budeme mít zpoždění (vyčkávací obrazec jsme proletěli asi 4x). Tzn poučení pro příště v Londýně to chce více než jednu hodinu na přestup. Po cestě se nějakému cestujícímu udělalo mdlo. Janička už  vyzvídala slovíčka kterýma by případně mohla pomoci, ale pán se naštěstí po otření vlhkým ubrouskem probral :).

Poznámka pro gurmány: ta chemická houska a salam na to bych se pozvat nenechal.

Poznámka: v Londýně  jsou homoklády, nemají free wifi, resp nějakej sáhodlouhý formulář, který nefunguje úplně pěkně.

Poznámka 2: v Praze nám řekli, že batohy pojedou přímo. V londýně, že si je musíme v Usa provezt přes celní sami.

Těsně před nástupem do letadla se nás ptají máme-li online registraci pro vstup do Ameriky a v letadle pro změnu kartičku pro celní úřad. Birokracie je všude.

Stevardky tu jsou spíše takově zachovalé maminy, ale jsou milé to zase jo. Poznámka pro Dzadzara: vedle sedí latino američanka.. ta by se ti líbila.. takový ten typ s plnými rty. Jinak sedíme v prostřední řadě a samotnej fakt že z obou stran jsou lidi neděla dobře kamarádu měchýřovi.. ale jak říkal Sheldon : "Im master of mi pee" :-D

AA se pochlapili, jídlo je poživatelné. Salát má i zálivku, a pizza je i dobrá. Janička: "stejně mě na tom lítání baví nejvíc to jídlo".

Tak jsme přistáli... MIA27°C Doporučení všem, je dobré být ve vlaku z terminálu na výstup mezi prvními, ušetříte si spoustu času ve frontě. Dále využít způsob pohybu PGOS (pretty good old stairs... stare dobre schody) namísto eskalátoru).. stejně je tu fronta z jiného letu. Pán před námi komentoval, že je to jak ve 2. světové, když se jde do "sprch".

Jo fronty: imigrační, celní .. to je prostě na chvilku postání. Pan imigrační byl povídavej, zajímalo ho kam jedem, pak jestli si myslím že jsem byl v minulěm životě Májský indian, a jestli jsem viděl Apokalipto a že tam byly historické chyby. Janičku moc ani nevnímal, ale popřál nám hezkou dovču, prostě kámoš.

Celního zas zajímalo jestli Janička pracuje jako sestra na příjmu nebo kde a co dělám já. Programátor ATM sys ho uspokojilo, a fakt, že nemáme v Guat. rodinu taky.

Jó batůžky... žádná automatika, hezky ručně přenést k re-checkinu. A pak znovu na odbavení a security kontrolu. Před námi je guatemalská babička, Maria Cruz. Jak to vím? Má nenápadný batoh, resp pytel. U nás do nich dáváme seno, či slámu takový bílý. A místo cedulky nápis:-D nefotil jsem to jen z úcty ke stařence a jejímu zmatení na letišti.

Poznámka3: usa je ekonomická země. Free internet - wifi- není. nemašly ho ani rodinka z Australie.

Jsme na gate a čekáme na let do Gua. Janička: "a taky jim napiš, že tu maj fakt nepohodlný záchody,.." a šla pro kafe, paní si neuvědomila že tu každý neumí plynule 'americky'.. tak po třech dotazech ... ehem? se dosatali na kafe a bylo nakoupeno.

V letadle si povidam s guatemalcem co sesí vedle nás. Má tam i rodinu. Dal nám imigrační formuláře abysme mohli predbehnout frontu. Supeer! V průběhu pojezdu jsem telefonoval s odvozem. Než jsem si vzpoměl na naučenou frázi jestli mužu mluvit anglicky, rovnou jsem mluvil anglicky:-D Bydlíme v quetzalroo.com lide jsou milí akorat jsme nemeli dvoulůžák, nějak nás předběhli irové. Ale jsem tak ospalej že je mi ro jedno. takze spíme opravdu jako praví mochileros s dalšími 2 páry.

Wifi tu funguje. supr. a krom toho ze tam furt někdo coural se spalo dobře.

Buenos dias z Guatemalacity. ;)

Letadlo

5 komentářů:

  1. kolik jste meli v miami na prestup, staci 2 hod ? melo letadlo pri pristani zpozdeni ? dik, tomas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      dvě hoďky je řekl bych limitní minimum!. Cestou tam LHR->MIA jsme měli tři hodiny, to bylo na pohodu, cestou zpět GUA->MIA jsme měli dvě a to už moc na pohodu nebylo. Na při cestě z Londýna bych se trochu bál možného zpoždění. Je to o náhodě.

      Stejně tak PRG->LHR dvě hodiny jsou limitní minimum. Myslím, že součástí jejich departure procedury je trocha 'kroužení' nad letištěm a tam jsme nabrali asi 30min. zpoždění. A let byl přesně na druhé straně terminálu, takže jsme to stihli jen tak tak.

      Poznámka k Miami:
      Ani při cestě tam ani zpět jsem na miami zpoždění neměli.

      S časem:
      Dost záleží na tom, jak velká je fronta na imigračním, a jak moc člověka zdržujou. Určitě je dobré po vystoupení z letadla nebýt líný použít manuální schody a pokud možno chytit první sky-train, a být na imigračním co nejdřív. I tak je tam fronta lidí, i když se to nezdá, tak se to hýbe. Osobně, když jsem viděl frontu tak jsem si říkal, že to nestihnem ani s třema hodinama, ale docela se to hejbe.

      Jo a ať ti na Ruzyni řeknou cokoli, tak na Miami se vyzvedávají baťohy a pak manuálně přenesou dál.
      Kdyby ještě něco klidně napiš. ;)

      Vymazat
    2. Ahoj, diky za info... mne to taky prislo napnuty, tak jsem radeji zvolil drazsi let s delsim prestupem v houstonu. takze jste mi potvrdili mou uvahu. nerad bych se zasekl uz na zacatku cesty.
      jste jedni z mala, co napsali info o ceste do guatemaly, mate to pekne a je to uzitecne. ja letim na zacatku dubna s prejezdem do belize. zatim si skladam itinerar a stale mam jeste dost nejasnosti. zkusim to jeste nacist a pak bych se jeste rad ozval.
      zatim diky, tomas.

      Vymazat
    3. Těší mě, že naše zápisky někomu pomohou :)
      Když by tě ještě něco zajímalo, klidně napiš, co budem vědět poradíme.
      Pozn.: Pokud bys chtěl máme na prodej cz průvodce - je tedy z roku 2005 a spousta informací je neaktuálních to říkám rovnou - hlavně ceny atp. ale jako orientačně bydlení a co kde jak, to nám posloužil dobře. Kdyžtak napiš, a ještě ti případně mohu darovat Guatemalskou SIMku - net si na ní budeš muset znovu zaktivovat, ale nějaké mminuty by tam být ještě měly (myslím by měla ještě fungovat - 6 měsíců od od posledního použití to rozhodně není :) ..

      Povolil jsem při klikutí na muj nickname v příspěvku zobrazení, profilu, tam najdeš i mail na mě.

      Vymazat
    4. ahoj, email jsem si ulozil a urcite se ozvu. pruvodce uz mam a kartu asi nevyuziju, ale moc dik. tomas.

      Vymazat